Hella Gutmann Solutions A/S har udnyttet coronatiden effektivt
Hvordan udnytter man tiden i denne coronatid, når medarbejderne arbejder hjemme og virksomheden står lidt stille? Det har Hella Gutmann Solutions A/S fundet en løsning på!
De har udnyttet tiden til at oprette et Learning Management System til deres ansatte, som er en form for intranet. Her kan medarbejderne få undervisning i nye produkter og nyt software, så de er helt klar og fyldt med ny viden, når Danmark åbner mere op.
Dokumentation lige ved hånden
”På intranettet kan medarbejderne finde webinarer, kurser, information, dokumentation og viden om alle Hella Gutmanns produkter. På den måde har medarbejderne altid dokumentation og viden lige ved hånden, og er derfor fri for at printe en masse papirer, når de f.eks. er på kundebesøg” fortæller Hans Christian Matthiesen, Manager of Technical Traning hos Hella Gutmann Solutions A/S
Online kundebesøg
Men kundebesøg er der ikke meget af lige for tiden. Derfor er det også meningen, at Hella Gutmanns kunder skal have adgang til systemet. Lige nu har en håndfuld kunder adgang for at teste det, og de fortæller, at det fungerer fremragende. Når kunderne får adgang, betyder det, at der kan spares en masse tid og penge på rejser, da Hella Gutmann ikke behøver at rejse til deres nordiske kunder for at undervise dem og fortælle om produkterne. Nu kan det hele gøres online.