Årets Visual Award 2024

Det er nu, du skal indstille dine favoritter til Business Viborg Visual Award, og du må meget gerne indstille din egen virksomhed/produktion.

Indstillingskriterier for Årets Visual Award 2024

Visual Award prisen går til produktionen, der med visuelle budskaber, originalt indhold og format formår at skabe både kommerciel succes for partnere og målgruppe samt effektivt løse "opgaven". Prisen belønner også formidlingen af komplekse budskaber gennem visuelt udtryk, hvor målgruppen intuitivt forstår og opfanger budskabet.

Dommerkomiteens vurdering af de enkelte løsninger vægtes ud fra følgende parametre:

Kommerciel succes:

  • Beskriv hvorledes denne løsning været en kommerciel succes?
  • Hvordan kan løsningens positive effekt på virksomhedens eller partnerskabets præstationer dokumenteres gennem f.eks. omsætning, markedsandel, kundetilfredshed eller andre relevante nøgleindikatorer?

Kreativitet og kontekstforståelse:

  • Er løsningen original? Beskriv hvordan den kreative proces og metodik har bidraget til et nyskabende og evt. innovativt element i løsningen?
  • Er løsningen brugbar for målgruppen? Evner slutproduktet at formidle budskabet til den givne målgruppe?

Design: 

  • Hvilket niveau af håndværksmæssig ekspertise er blevet demonstreret i både kunstnerisk og teknisk henseende?
  • Er brugen af visuelle elementer tydelig og effektiv i forhold til at formidle budskabet?

Prisen tildeles de parter, som har deltaget i at definere og skabe slutproduktet, herunder producent og kunde. Det er et minimumskrav, at løsningen skaber værdi for enten producenten eller kunden, og at enten producenter eller kunden er beliggende i Viborg Kommune.

Eksempler på indstillingssubjekter/produktioner:

  • VR-showroom/brugermanual
  • Virtuelt kompetenceudviklingsrum
  • Animationsfilm
  • Webshop/hjemmeside
  • Visuel identitet - logo, designmanuel mm.
  • Digital kampagne – Online markedsføring

Udfyld og indsend formularen

Jeg indstiller følgende kandidat til prisen som Årets Visual Award 2024
Indstillingen er indsendt af
Du behøver ikke at have en virksomhed for at indstille til prisen.
Indstilling med begrundelse i nævnte kriterier:
Skriv så meget, du har lyst til.
Skriv så meget, du har lyst til.
Skriv så meget, du har lyst til.

 

Sidste frist for indstilling er 20. september 2024

Dommerkomité Årets Visual Award 2024

  • Tea Nørgård - Marketing- og kommunikationschef - VFF - Vinder af Årets Visual Award 2023
  • Marie Munch Burski - Chef for forretningsudvikling - Creative Viborg - Sponsor af Årets Visual Award 2024
  • Sune Jakobsen - Digital Lead - Grundfos
  • Kasper Kruse - Leder - TAW
  • Pelle Sølvkjær - Adjunkt - VIA Softwareingeniøruddannelsen
  • Anja Kaspersen - Arkitekt, Projektchef & Ass. Partner - ERIK Arkitekter
  • Niels Sønderby- Ejer og direktør - Manguster

Dommerkomitéen arbejder under fortrolighed og har intet kendskab til, hvem der har indstillet kandidaterne.