Årets Visual Award 2024
Og de nominerede er...
- Trolden Elles lysende fortællinger
- Min hospitalsven Hjulle
- Animationer om seksuel sundhed
Læs portrætterne af de nominerede her
Indstillingskriterier for Årets Visual Award 2024
Visual Award prisen går til produktionen, der med visuelle budskaber, originalt indhold og format formår at skabe både kommerciel succes for partnere og målgruppe samt effektivt løse "opgaven". Prisen belønner også formidlingen af komplekse budskaber gennem visuelt udtryk, hvor målgruppen intuitivt forstår og opfanger budskabet.
Dommerkomiteens vurdering af de enkelte løsninger vægtes ud fra følgende parametre:
Kommerciel succes:
- Beskriv hvorledes denne løsning været en kommerciel succes?
- Hvordan kan løsningens positive effekt på virksomhedens eller partnerskabets præstationer dokumenteres gennem f.eks. omsætning, markedsandel, kundetilfredshed eller andre relevante nøgleindikatorer?
Kreativitet og kontekstforståelse:
- Er løsningen original? Beskriv hvordan den kreative proces og metodik har bidraget til et nyskabende og evt. innovativt element i løsningen?
- Er løsningen brugbar for målgruppen? Evner slutproduktet at formidle budskabet til den givne målgruppe?
Design:
- Hvilket niveau af håndværksmæssig ekspertise er blevet demonstreret i både kunstnerisk og teknisk henseende?
- Er brugen af visuelle elementer tydelig og effektiv i forhold til at formidle budskabet?
Prisen tildeles de parter, som har deltaget i at definere og skabe slutproduktet, herunder producent og kunde. Det er et minimumskrav, at løsningen skaber værdi for enten producenten eller kunden, og at enten producenter eller kunden er beliggende i Viborg Kommune.
Eksempler på indstillingssubjekter/produktioner:
- VR-showroom/brugermanual
- Virtuelt kompetenceudviklingsrum
- Animationsfilm
- Webshop/hjemmeside
- Visuel identitet - logo, designmanuel mm.
- Digital kampagne – Online markedsføring
Dommerkomité Årets Visual Award 2024
- Tea Nørgård - Marketing- og kommunikationschef - VFF - Vinder af Årets Visual Award 2023
- Marie Munch Burski - Chef for forretningsudvikling - Creative Viborg - Sponsor af Årets Visual Award 2024
- Sune Jakobsen - Digital Lead - Grundfos
- Kasper Kruse - Leder - TAW
- Pelle Sølvkjær - Adjunkt - VIA Softwareingeniøruddannelsen
- Anja Kaspersen - Arkitekt, Projektchef & Ass. Partner - ERIK Arkitekter